2012. május 12., szombat

Motiválás, aktivizálás, megerősítés szerepe az oktatási folyamatban - Távoktatási- és konnektivista tanulókörnyezetben

A héten megint csoportban kellett dolgoznunk. Élvezem ezeket a közös munkákat, pláne, hogy barátokkal kellett elvégezni. A motiválás, aktivizálás témaköre egyébként is közel áll a szívemhez, egyszerűen csak azért, mert érdekel, hogyan lehet elérni, felkelteni a tanulóban.

Nyilvánvalóan nagyon fontos, hogy belülről, sajátos okok által érezzem a tanulás iránti igényt, ne pedig külső tényezők kényszerítsenek a tankönyv mellé. Persze azért sok minden befolyásolja a tanuláshoz fűződő viszonyomat, nyilván e szerint leszek aztán aktívabb, vagy passzívabb. Fontos tényező lehet a visszajelzés, hiszen van, akiből egy negatív kritika eredményt hoz ki, van, akit ugyan az a mondta akár hosszú tárva visszavet.

Egy távoktatási- vagy konnektivista kurzus esetében is felmerülnek ezek a kérdések. Kérdés, hogy ilyen tanulási lehetőség esetében mennyire hatékony a külső motiváció? Illetve például, hogy aktivitás hiányában működőképes-e egyáltalán a folyamat?

Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a következő csoportmunkánkban:


https://docs.google.com/presentation/pub?id=1DcsdAQ9n6jU967uXgNpimDiuwG6_scbAW95Ydt-2DRI&start=false&loop=false&delayms=3000

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése